Michael Ende "Momo"


Bayadır birşeyler yazmak istiyordum buralara ama fırsat olmadı. Bir yerden başlamak lazım. Ben de sevdiğim kitaplardan başlamak istedim. Aklıma ilk gelen kitap Momo oldu.

Momo'yu okurken çok seviyorsunuz.Hem kitabı hem Momo'yu. Yüreğiniz sevgiyle doluyor. Sanki Momo sizi de dinliyor. O kadar tatlı ve gerçek bir çocuk ki yanınızda olsa sarılıp öpmek istersiniz. Ben de böyle hisler uyandırıyor Momo. Kitabın arkasında güzel bir söz var. "Momo, karşısındakileri aptal insanların bile aklına parlak düşünceler getirtecek şekilde dinlerdi... Momo'nun yanında oynanan oyunlar başka hiçbir yerde oynanamazdı. ..."

İşte Momo böyle bir kız çocuğu. Yaşı belli değil. Nerden geldiği de... Öylece eski antik bir tiyatroda beliriveriyor işte. Ve hayatları değiştiriyor. Zaman hırsızlarıyla savaşıyor. Zaman hırsızları demişken, Duman Adamlar "fringe" dizisine kesinlikle ilham vermiş. Hatta ilham yumuşak kalır. Diziyi izleyenler bilir, şapkalı adamlar var gözcü dedikleri, işte o adamlar olduğu gibi bu kitaptan alınmış. Küçük değişiklikler yapılmış tabi dizinin konusuna göre ama bu gözcünün duman adamlardan alındığı gerçeğini değiştirmiyor.

Neyse ben kitaba geri döneyim. Okuyanın yüreğinde hisler uyandıran ve hayatını sorgulamasını sağlayan ender kitaplardan biridir Momo. Genç, yaşlı, çocuk herkes okumalı, okutmalı.


Yorumlar

Popüler Yayınlar